Hari Nakbah

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam ceria..., semoga sentiasa berada dalam RahmatNYA.., InsyaAllah.., Amin.., Apa khabar hari ni? semoga sihat selalu :) Hari ini sy nak share tentang Hari Nakbah.., Pernah dengar x.? mesti ade yg pernah dengar. Ok sy terangkan sikit, apa yg sy tahu ok :)
Hari Nakbah (15 mei) ni adalah hari yg diperingati oleh rakyat Palestine, orang Arab dan seluruh pejuang islam sejak tahun 1948, di mana hari ini sebagai hari rakyat Palestine dihalau beramai-ramai dari negara mereka sendiri. Itulah serba sedikit tentang hari Nakbah yg saya tahu. nak tahu lebih lanjut try search kat Mr. Wikipedia :). 
Sehubungan dengan itu, kalau kita tengok kat FB, ramai yg tukar DP. Hal ini untuk menyokong banduan-banduan Palestine yang mogok lapar lebih 50 hari dalam penjara. Allahu akbar..Semoga Allah melindungi saudara kita di sana. Amin ya rabbal Alamin., Dikatakan juga mogok Lapar ini terbesr dalam sejarah. Subhanallah.Sy nak ulas panjang2 pun sy tak berapa tahu pasal ni. Alhamdulillah ni je perkongsian yg sy dpt kongsi buat sahabt semua. Apa yg paling penting Jum sama2 kita berdoa agar ALLAH SWT melindungi saudara kita di Palestine serta seluruh saudara kita di mana jua mereka Berada. :)
Wallahu Allam. Jumpa lagi Di coretan akn dtg InsyaAllah. May ALLAH Save Muslims and Muslimat. AMeen..
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh :)



Mencari Cinta Sejati Mendamba Kasih Illahi

0 Comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved akunakmyvipink.blogspot.com